Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Ik zoek een school
    • Aanmelden
    • Kiezen voor onze school
    • Voor het eerst naar school
    • Wat anderen zeggen
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
  • Ons onderwijs
    • Missie en Visie
    • Openbaar onderwijs
    • Passend onderwijs
    • Pedagogisch vakmanschap
    • Zicht op ontwikkeling
    • Het Leerlab
    • Protocollen
    • Ouders en school
    • Medezeggenschapsraad (MR)
    • Ouderraad (OR)
    • Kunst en cultuur
    • ICT en eigentijdse middelen
  • Praktische informatie
    • Team
    • Schoolkalender
    • Gezond eten & Duurzaamheid
    • Bewegingsonderwijs
    • VSO & BSO
    • Onze stichting
    • Nieuwsarchief
    • Opvolging privacyregels AVG
    • Vacatures
Samen
Leren
Leven
Lachen

Zicht op ontwikkeling

De ontwikkeling van onze kinderen volgen we nauwkeurig. We houden alle gegevens bij in ons leerlingvolgssyteem ParnasSys. Om ervoor te zorgen dat we de ontwikkeling van onze kinderen goed in beeld hebben, maken we gebruik van kindgesprekken, methodetoetsen, niet methode gebonden toetsen, portfolio en doelenmuren. Het totaal geeft een duidelijk zicht op de ontwikkeling en zorgt dat we ons aanbod goed kunnen afstemmen op uw kind. 

Kindgesprekken

Kinderen weten zelf veel, we nemen ze dan ook serieus. In de kindgesprekken komen verschillende onderwerpen aan bod. Zo bespreken we het welzijn en welke doelen het kind denkt te gaan halen. We bespreken ook hoe deze vervolgens behaald kunnen worden; wat is daar van het kind, de leerkracht en de omgeving voor nodig. 

Observatie 

Kinderen laten de hele dag door zien wat ze al kunnen. De leerkrachten volgen de leerlingen dan ook dagelijks. Bij de kleuters is observatie de belangrijkste manier om kinderen te volgen. 

Methodetoetsen

Na een blok van ongeveer zes weken krijgen de kinderen een toets waarmee zichtbaar wordt of ze de doelen van dit blok beheersen. Na de toets volgt of remediëring of krijgen de kinderen meer uitdaging. 

Niet methode gebonden toetsen

Naast de toetsen die verbonden zijn aan de methode geven we twee keer per jaar een toets (Cito) waarin we kijken welke doelen de kinderen van het afgelopen half jaar beheersen en wat ze al beheersen van doelen die nog gaan komen. 

Portfolio

Met ingang van het schooljaar 2020-2021 werken we met digitale portfolio's. In het portfolio maken leerling en leerkracht inzichtelijk aan welke (persoonlijke) doelen het kind werkt. Hierin ligt de nadruk op het inzichtelijk maken van processen en visuele producten. Voor een aantal zaakvakken is het portfolio een aanvulling op het rapport.

Doelenmuur

In de groepen is vanaf groep drie te zien aan welke doelen gewerkt wordt. Voor verschillende vakken zijn de leerdoelen van de periode zichtbaar. Hierdoor zijn leerlingen gericht op hun leerdoelen zoals die aangeboden worden in de methodes.

Leerlingvolgsysteem 

De toetsgegevens, observaties en gespreksverslagen verzamelen we in ons leerlingvolgsysteem ParnasSys. Om de beheersingsgraad van leerlingen te volgen, maken we gebruik van Focus PO.

Contactgegevens

OBS Prins Claus
Laan van Rapijnen 26
3461 GH Linschoten

0348 - 41 56 52
directie.claus@onderwijsprimair.nl
Joanneke Blommenstijn

Joanneke Blommenstijn

Schooltijden

Ma8:30 uur tot 14:00 uur
Di8:30 uur tot 14:00 uur
Wo8:30 uur tot 14:00 uur
Do8:30 uur tot 14:00 uur
Vr8:30 uur tot 14:00 uur

Onderwijs Primair

Stichting Onderwijs Primair is een stichting voor openbaar onderwijs. Dat betekent dat de wezenskenmerken van het openbaar onderwijs uitgangspunt zijn in ons denken en handelen.


Klik hier voor meer informatie

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools